Kenali Vitamin E Complex Shaklee

Kenali Vitamin E Complex Shaklee | Wajah yang cantik perlukan penjagaan dalaman dan luaran. Cara paling mudah untuk penjagaan dalaman adalah pemakanan yang berkhasiat untuk memastikan kulit kita sentiasa sihat.


Kenali  Vitamin E Complex Shaklee


Seperti juga Vitamin C , Vitamin E juga terkenal untuk kecantikan.  Vitamin E sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah parut , bekas jerawat , kulit kering , kulit berjerawat dan berjeragat.

Vitamin E adalah sejenis vitamin larut lemak dan ianya vitamin antioksidan yang sangat berkuasa yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh.


Sumber makanan Vitamin E

Minyak sayuran , sayuran berdaun hijau gelap , kacang , biji-bijan dan semua bijirin. Beras perang , makanan daripada jagung , telur , rumpai laut , hati yang dikeringkan ,susu , oat , daging organ , kacang soya , ubi kentang , selada air dan gandum

Garis panduan dalam memilih supplemen Vitamin E yang terbaik
( hasil tulisan Dr Bruce Miller )

- paling penting pastikan Vitamin E dari sumber semulajadi ( lihat pada label , ada huruf d kecil *d-alfa-tocoferol ). Jika ada huruf 'I' atau 'dl menunjukan ia dari sumber kimia atau tiruan )

- cari perkataan mixed tocopherol dalam label

- pilih Vitamin E yang ada selenium

Kenapa sumber semulajadi?

Ini adalah kerana ia lebih baik dan lebih mudah diserap oleh badan kita berbanding sumber tiruan dan kimia ( tidak dapat diserap oleh tubuh sepenuhnya dan ini boleh menyebabkan toksik sekaligus boleh mewujudkan sel-sel abnormal dalam badan )

Vitamin E Complex Shaklee pilihan terbaik kerana ianya menepati garis panduan di atas

- sumber semulajadi yang terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopheral concentrate dan d-alpha tocopheryl acetate
- mengandungi 10mg selenium
- lengkap sekali dengan grape seed extract


Kenali  Vitamin E Complex Shaklee

Shima Jelani
Shaklee Independent Distributor [ID: 1142943]
SMS/Whatsapp: 012 2043175
www.facebook.com/Kedai Vitamin UiTM Shah Alam


Post a Comment

0 Comments