Saturday, 10 June 2017

Kolagen Bukan Sekadar Cantik..Betul ker?

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Ok kali ini kak shima nak kongsikan berkenaan pentingnya keperluan kolagen oleh badan kita.

Kalogen merupakan sejenis protein yang paling banyak dalam tubuh badan kita.

Kolagen bukan Sekadar cantik..Betul ker?

Kolagen Bukan Sekadar Cantik..Betul ker?


Kolagen ni ada beberapa jenis tau.. bukan sekadar protein bawah kulit muka kita jaa..kita punya tulang rawan .sendi-sendi kat lutut.. rambut kita.. macam-macam laaa.. boleh tengok list kat bawah ni kategori collagen dalam badan kita..

Kolagen bukan Sekadar cantik..Betul ker?

Kolagen Bukan Sekadar Cantik..Betul ker?
Kita kalo dengar kolagen ja mesti ingat nak cantik kan.. Sebenarnya kolagen ni sangat penting seawal umur 20 an kita dah kena titik beratkan pengambilan kolagen..

Sebab apa?


Kolagen bukan Sekadar cantik..Betul ker?

Kolagen Bukan Sekadar Cantik..Betul ker?




Sebab seawal umur 20-an jumlah penghasilan kolagen dalam badan mula berkurang.



Kalo tak cegah dari awal berlaku la penuaan sebelum usia.


Kolagen ni bukan setakat kulit muka ja, rawan , kandungan dalam tulang, tisu kat breast akak-akak semua..pendek kata nk dkt 80% kolagen terkandung dlm badan kita..

Sebab itu, bila penghasilan kolagen merosot dalam badan kesannya boleh nampak ketara terhadap keanjalan kulit, kesihatan rmbut, fungsi lutut dan sendi dan lain2..

So memang penting laa akak-akak abang semua.. pengambilan kolagen ni.. tambah-tambah mereka yang mengamalkan gaya hidup yang sangat aktif.. bersukan sana sini.. panjat gunung.. masuk hutan.. oudoor sana sini.. Kulit jadi sunburn (rosak kulit kalo tak dirawat segera lama-lama), sendi-sendi lutut makin lama makin merosot. Amalkan pengambilan kolagen sebab badan kita tak dapat menghasilkan kolagen mengikut apa yang diperlukan oleh badan kita.



Kolagen bukan Sekadar cantik..Betul ker?

Kolagen Bukan Sekadar Cantik..Betul ker?


Di bawah antara fungsi kalogen terhadap badan kita selain untuk cantik..


Kolagen bukan Sekadar cantik..Betul ker?

Kolagen Bukan Sekadar Cantik..Betul ker?


Untuk ibubapa kita yang ada sakit-sakit lutut dan sendi ni pun bagus sangat amalkan kolagen ni tau sebab apa?


Kolagen bukan Sekadar cantik..Betul ker?

Kolagen Bukan Sekadar Cantik..Betul ker?



Komposisi utama rawan kita ni adalah kolagen.Ia membantu dari segi elasticity rawan kita.. kalau dah berusia selalunya fungsi rawan ni dah merosot..




Kolagen bukan Sekadar cantik..Betul ker?

Kolagen Bukan Sekadar Cantik..Betul ker?



Dengan pengambilan kolagen sedikit sebanyak mengurangkan masalah lutut atau sendi-sendi pada orang tua kita..

Collagen Powder Shaklee saya akui agak mahal jika dibandingkan dengan collagen lain yang berada di pasaran. Namun insyaAllah ianya berbaloi untuk dicuba.Tambah-tambah yang dihasilkan dari Kolagen Ikan.. Kolagen ikan lebih bagus dari kolagen tumbuhan. Sebab tu harganya agak berbeza. Apa istimewanya collagen ikan ni?

Kolagen bukan Sekadar cantik..Betul ker?

Kolagen Bukan Sekadar Cantik..Betul ker?
Testimoni pengguna Collagen Powder Shaklee. Memang puashati ❤❤


Kolagen bukan Sekadar cantik..Betul ker?

Kolagen Bukan Sekadar Cantik..Betul ker?

Nak cuba , boleh hubungi saya :
Shima Jelani
0122043275
Fb page : Kedai Vitamin Seksyen 7 Shah Alam
Ig : vitaminsihatbyshima
Continue Reading

Penafian

Segala penulisan dan testimoni berkenaan produk Shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, atau menyembuhkan apa jenis penyakit / masalah kesihatan.

Anda perlu merujuk doktor perubatan terlebih dahulu. Maklumat di blog shimajelani.blogspot.com adalah untuk rujukan umum semata. Terima Kasih.