Kenapa Kita Perlu Makan Kolagen Setiap Hari ?

                                            
Kenapa Kita Perlu Makan Kolagen Setiap Hari ?

Kenapa Kita Perlu Makan Kolagen Setiap Hari ?


Ada 5 sebab kenapa kita perlu amalkan kolagen setiap hari

1.Kolagen untuk kulit 
Korang tau tak 30%  daripada protein di dalam badan kita adalah kolagen. Ini bermakna ianya sangatlah penting dalam mengekalkan elastisiti dan keanjalan kulit kita agar tetap kuat dan kukuh. Sebenarnya kulit kita mudah menjadi tidak sihat dan hilang keanjalan disebabkan persekitaran yang kurang sihat, umur dan diet pemakanan kita.

Rajin-rajin amalkan kolagen untuk kekalkan keanjalan kulit kita dan kekal awet muda.

2. Kolagen untuk kesihatan tulang
Kolagen adalah binaan paling awal untuk membuat tulang betul. Kolagen membantu meningkatkan ketumpatan jisim tulang. Kolagen yang kaya dengan asid amino juga membantu menyokong dan memberi keanjalan tisu pada tulang, tendon, tulang rawan dan ligamen. Ianya membantu pergerakan seharian kita.

Tulang yang sihat boleh mencegah kita dari penyakit tulang rapuh aka osteoporosis.

3. Kolagen untuk kuku dan rambut
Kolagen dapat membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula rambut yang rosak. Manakala penghasilan kolagen membantu menjadikan kuku lebih sihat dan kuat. Untuk makluman , bintik-bintik putih pada kuku menandakan kuku kita tidak sihat.

4. Kolagen mudah rosak 
Pencemaran, sinaran uv yang tinggi dan bahan kimia yang banyak terdapat dalam dalam produk mandian dan penjagaan kulit antara faktor penyebab kolagen dalam badan kita mudah rosak. Dalam jangka masa yang panjang, lama kelamaan paras kolagen makin menyusut dan tanda-tanda penuaan muncul lebih awal dari usia kita

5. Kolagen cepat susut
Menurut pakar dermatology, paras kolagen berkurang 1% setiap tahun apabila usia kita menginjak 20 tahun. Antara tanda-tanda penuaan yang berlaku kedutan, garisan halus, jeragat, kulit kering dan kulit kusam.

Jadi kolagen nie penting ke tidak?
Nak kulit sihat dan menjalani hidup dengan selesa, mulakan pengambilan kolagen dari sekarang !

Supplemen kolagen yang korang boleh amalkan

1. Collagen Powder Shaklee
Ianya sumber terbaik untuk top up kolagen dalam badan kita. Dihasilkan dari ekstrak sisik ikan merah yang paling tulen dan bersaiz kira-kira 1,000 Dalton untuk penyerapan yang lebih optimum oleh badan kita. Ini juga akan membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. Di pack 5g/sachet . Collagen Powder Shaklee mudah dibawa kemana-mana dan dinikmati di mana sahaja.

2. Vitamin C
Vitamin C ini sangat penting dalam penghasilan kolagen dalam badan kita. Ianya bertindak dengan melindungi kolagen dari kerosakan oksidatif dan melindungi kulit kita dari sinaran uv.Untuk vitamin c , korang boleh cuba Sustained Release Vitamin C Plus Shaklee. Ianya membekalkan vitamin c 500mg yang dilepaskan secara berperingkat setiap jam. Yang paling penting ianya dihasilkan dari ekstrak jagung jadi sesuai diambil oleh mereka yang mempunyai perut yang sensitif.


                              Bulan Februari nie ada promosi Collagen Powder + Vitamin C


Kenapa Kita Perlu Makan Kolagen Setiap Hari ?

Kenapa Kita Perlu Makan Kolagen Setiap Hari ?

Berminat nak dapatkan produk Shaklee, boleh hubungi saya yea.

Shimajelani
012-2043175









Post a Comment

0 Comments