Thursday, 28 February 2019

Kelebihan Youth Radiance C + E



Kelebihan Youth Radiance C + E

Kelebihan Youth Radiance C + E




Youth Radiance C + E merupakan kapsul-kapsul berwarna keemasan yang mengandungi 20% Vitamin C dan E tulen yang dipatenkan serta ekstrak sel raspberi

Apa Kelebihan Radiance C + E ?

Radiance C + E ini  berfungsi mengurangkan kehadiran tompok usia , melicinkan tekstur kulit dan membaiki tona kulit secara keseluruhan. Sesuai digunakan sebagai ' spot treatment' kawasan tertentu.

Ia membantu untuk menegang, mencerah, dan mengurangkan kehadiran garisan halus dan kedutan.

Untu mendapatkan kesan yang lebih WOW, gunakan bersama rutin penjagaan kulit Youth.

Menariknya kapsul emas Radiance  C + E adalah berasaskan tumbuh-tumbuhan, vegan, 100% terbiodegradasi dan diformulasikan tanpa bahan pengawet

Macam mana nak guna Radiance C + E ?

Radiance C + E dipakai pada waktu malam sahaja sebelum atau dicampur dengan Night Cream.
Cuma putarkan kapsul ini. Kemudian picit keluar Radiance C + E dan sapukan pada wajah.

Kapsul Radiance C + E  boleh digunakan untuk sekali penggunaan. Sekiranya korang rasa banyak, bolehlah simpan dalam peti ais dan habiskan dalam masa 2 hari untuk kesan optimum.

Bahan Utama Radiance C + E ialah :
20% Pure Vitamin C + Vitamin E, plus Raspbery
Tahan 60 hari





Continue Reading

Wednesday, 27 February 2019

Testimoni Vivix Untuk Kulit Cantik




Testimoni Vivix Untuk Kulit Cantik

Testimoni Vivix Untuk Kulit Cantik


Kita selalu nak cantik , nak sihat , nak slim tapi selalu tak sempat nak buat apa-apa disebabkan kekangan masa. 

Vivix boleh bantu selesaikan masalah korang.

Minum 1 sudu kecil je sehari. Ianya mengandungi antioksidan yang tinggi. 

Amalkan setiap hari. InsyaAllah bantu dalam kesihatan kita secara menyeluruh. Badan sihat, kulit pun cantik :)

Testimoni Vivix Untuk Kulit Cantik

Testimoni Vivix Untuk Kulit Cantik - Emma Maembong


Testimoni Vivix Untuk Kulit Cantik

Testimoni Vivix Untuk Kulit Cantik - Rita Rudaini



Testimoni Vivix Untuk Kulit Cantik

Testimoni Vivix Untuk Kulit Cantik - Jeragat Makin Kurang

Testimoni Vivix Untuk Kulit Cantik

Testimoni Vivix Untuk Kulit Cantik - Mak Pun Sama Cantik Macam Anak 


Vivix tengah promo. Cepat-cepat grab tau

 Hubungi :

Continue Reading

Monday, 25 February 2019

Testimoni Vivix : Sopak



Testimoni Vivix : Sopak

Testimoni Vivix : Sopak


Kita biasa dengar 'JANGAN dekat dengan dia, nanti berjangkit penyakit sopak itu', antara ungkapan yang biasa kita dengar mengenai pesakit sopak. Kulit bertompok-tompok mewujudkan stigma masyarakat, yang melihat pesakit sopak sebagai pelik dan menakutkan.

 Apakah sopak atau Vitiligo ?

Vitiligo atau sopak adalah penyakit kulit yang dihidapi oleh 0.5 hingga 2 peratus penduduk dunia. Ia merupakan masalah pigmentasi kulit yang menyebabkan tompok-tompok putih di bahagian badan dengan sebaran secara simetri pada kulit manusia.
Fakta Mengenai Sopak :
* Satu per dua (1/2) pesakit menghidapi penyakit ini sebelum berumur 20 tahun dan satu pertiga (1/3) pesakit mempunyai sejarah keluarga yang positif. 
* Vitiligo dikaitkan dengan penyakit autoimun seperti diabetes mellitus, tiroid, pernicious anemia dan penyakit Addison.


Testimoni Vivix : Sopak

Testimoni Vivix : Sopak

Kak shima kongsikan testimoni dari customer sideline kak shima dalam group Maestro kak shima

"Beberapa bulan lepas kak wawa pernah share tentang sopak di blog & kak Maz salah seorang customer dari blog. 

Selepas sebulan consume Vivix Shaklee , kak Maz teruja gila bila tunjuk kat kak wawa kulit baru dah tumbuh. 
Gambar kiri sebelum kak maz cuba Vivix dan kanan selepas sebulan minum Vivix Shaklee & gambar terbaru yang Kak Maz share lebih mengujakan kak wawa. 😍
Kesan sopak dibahagian dada kak maz juga semakin berkurang. Maksudnya, warna kulit asal semakin memenuhi bahagian dada kak maz. Alhamdulillah. 
Kini kak maz sudah masuk ke botol kedua. InsyaAllah, masalah penyakit sopak @ vitiligo kak maz akan hilang. Amin 
Doakan customer kak wawa ye kawan2😘



Korang ada kawan-kawan yang ada masalah sopak / Vitiligo?

Boleh bagitau mereka tentang Vivix . Mana tau serasi dan boleh pulih dengan Vivix :)



Hubungi kak shima dengan klik gambar di bawah :)

 Hubungi :




Continue Reading

Testimoni Vivix Untuk Ketuat



Testimoni Vivix Untuk Ketuat

Testimoni Vivix Untuk Ketuat


Selama ni saya hanya tahu ketuat ni hanya tumbuh di kaki aje. Saya tahu ianya berakar dan perlu ada ubat khas kena selalu sapu supaya ia tanggal dengan sendiri. Doktor kata ia susah nak hilang sebab ada akar.

Baru ni saya dapat mesej ada orang nak beli Vivix, kebetulan customer dapat no saya dari ahli keluarganya. So saya tanya la mengapa beliau mencari Vivix.

So ahli keluarga ni pun buka cerita, dia bawa balik Vivix masa menunaikan umrah sebelum ini. Kebetulan dia bawa untuk rasa bertenaga sepanjang di sana. Jadi ada la ahli keluarganya yang diberi rasa Vivix tu. Bukan sekali dua tapi selama ada di sana, sahabat saya ni akan share Vivix dengan ahli keluarganya.

Balik Malaysia salah seorang ahli keluarga sahabat saya ni bukalah cerita. Rupanya beliau ada penyakit macam ketuat yang tumbuh di badan dan kakinya. Bukan sedikit tapi banyak.Puas dah makan ubat doktor dan sapu krim yang disarankan. Ia tetap tumbuh dan makin lama makin banyak. Bertahun beliau menderita akibat penyakit ini.

Oleh sebab tu pesakit ni akan sentiasa memakai pakaian bertangan panjang dan seluar yang tertib kerana tak mahu ahli keluarga dan kawan-kawan melihat penyakitnya.







Namun selepas balik Umrah, benda yang tumbuh itu terhenti seketika. Manakala yang selama ini hidup atas kulit tangan dan kakinya menjadi hitam malah ada yang gugur dengan sendirinya. Allahu akhbar. Rasa nak nangis kerana baru terjumpa yang beliau rasa menjadi penawarnya.

Maka beliau membuat keputusan nak beli Vivix sebotol untuk lihat kesan yang lebih baik. Alhamdulillah, penyakit yang macam ketuat di atas kulitnya dah tidak tumbuh lagi. Yang lama dah mati dan kehitaman. Malah dah banyak yang gugur dengan sendiri.

Sebenarnya asbab aje Vivix ni, kerana Allah juga yang beri keizinan untuk sembuh. Alhamdulillah berkat sabar dia jumpa penawar yang dicari brtahun lamanya. Wallahu alam.

Moga pesakit ini terus sembuh dan sentiasa dalam rahmat Allah selalu. Amin.


Testimoni di atas dikredit kepada Master Norita


 Hubungi :








Continue Reading

Friday, 22 February 2019

Haramkan 5 Makanan Ini Jika Mahu Kulit Cantik




Haramkan 5 Makanan Ini Jika Mahu Kulit Cantik

Haramkan 5 Makanan Ini Jika Mahu Kulit Cantik



Kulit yang cantik memang idaman ramai kan. Selain menggunakan set penjagaan kulit yang sesuai, makanan yang diambil perlu diambil kira.

Ini adalah 5 jenis makanan yang korang perlu elakkan untuk dapatkan kulit yang sihat aka cantik 


1. Gula Putih

Haramkan 5 Makanan Ini Jika Mahu Kulit Cantik

Haramkan 5 Makanan Ini Jika Mahu Kulit Cantik - Gula Putih
Gula putih umpama baja untuk jerawat. Elakkan gula putih andai mahu kulit bebas jerawat dan jeragat


2. Minuman Berkafein


Haramkan 5 Makanan Ini Jika Mahu Kulit Cantik

 Haramkan 5 Makanan Ini Jika Mahu Kulit Cantik - Minuman Berkafein
Kafein boleh dehidrasikan kulit. Hilangkan air. Akibatnya kulit jadi kusam, berkedut dan menggelebeh


3. Produk Tenusu


Haramkan 5 Makanan Ini Jika Mahu Kulit Cantik

Haramkan 5 Makanan Ini Jika Mahu Kulit Cantik - Produk Tenusu

Ada yang alergik pada produk tenusu menjadi punca munculnya bintik-bintik merah pada wajah

4. Processed Foods

Haramkan 5 Makanan Ini Jika Mahu Kulit Cantik

Haramkan 5 Makanan Ini Jika Mahu Kulit Cantik - Processed Foods

Dalam processed foods ada gula tersembunyi, pewarna, perasa tiruan, pelembut makanan, pengental makanan dan macam-macam lagi yang merosakan kulit kita


5. Shellfish
Haramkan 5 Makanan Ini Jika Mahu Kulit Cantik

Haramkan 5 Makanan Ini Jika Mahu Kulit Cantik - Sellfish

Cuba elakkan ambil makanan laut berkulit keras dan bercengkerang seperti ketam dan udang.

Bila cantik di dalam , insyaAllah cantiklah di luarnya. Jika mahukan kecantikan dari dalam, ambillah diet yang sihat mengikut keperluan tubuh.




Continue Reading

Monday, 18 February 2019

8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan



8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan

8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan


Apakah Polifenol  ?
Polifenol adalah zat kimia yang dihasilkan oleh tumbuh-tumbuhan dan buah-buahan. Ianya memberi warna sekaligus melindungi tumbuh-tumbuhan dari penyakit dan jangkitan. 

Polifenol senang didapati di dalam kacang-kacangan, buah ceri, delima , epal , teh hijau dan anggur.

Polifenol di dalam Vivix didapati dari anggur muscadine, eldeberry, lobak ungu dan polyganum cuspidatum.

8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan

1. Rasa Lebih Bertenaga

8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan

8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan - Rasa Lebih Bertenaga
Polifenol di dalam Vivix meningkatkan penghasilan tenaga dalam badan.


2. Kulit Kelihatan Muda


8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan

8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan - Kulit Kelihatan Muda
Polifenol di dalam Vivix merangsang pembaharuan sel, melindungi daripada kerosakan UV dan menghalang daripada kerosakan kolagen.


3. Jantung Lebih kuat

8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan

8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan - Jantung Lebih Kuat

Polifenol mengawal tekanan darah yang lebih sihat dan mengurangkan keradangan pada salur darah yang boleh menyebabkan jantung tersumbat.


4. Membaiki Fleksibiliti Sendi

8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan

8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan - Membaiki Fleksibiliti Sendi
Polifenol melawan keradangan sendi dan mengurangkan sakit pada sendi.

5. Mengawal Paras Gula 


8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan

8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan - Mengawal Paras Gula 

Polifenol meningkatkan sensitiviti insulin dan merangsang penghasilan insulin.


6. Penglihatan Makin Tajam


8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan

8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan - Penglihatan Makin Tajam
Polifenol menyokong kesihatan mata.


7. Membantu Pengurangan Berat Badan

8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan

8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan - Membantu Pengurangan Berat Badan
Polifenol membantu proses detoks pada badan dan meningkatkan metabolisma.


8. Rasa Sihat Berpanjangan

8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan

8 Kebaikan Polifenol Untuk Kesihatan - Rasa Sihat Berpanjangan
Polifenol mengurangkan risiko penghasilan sel abnormal.


Vivix Shaklee mengandungi polifenol dan resveratrol 10x lebih berkuasa dari antioksidan. Amalkan sesudu Vivix setiap hari insyaAllah banyak manfaat yang kita akan dapat.


Berita baik buat penggemar Vivix. Ada PROMOSI VIVIX SHAKLEE bulan ini

1 PROMOSI VIVIX UNTUK AHLI BARU





2. PROMOSI VIVIX UNTUK SEMUA  ( AHLI BARU & LAMA )



Hubungi kak shima untuk detail yea :)

 Hubungi :























Continue Reading

Thursday, 14 February 2019

Testimoni Omega Guard dan Alfafa : Pesakit Gout 20 Tahun Kini Bacaan Uric Acid Normal

[AYAHKU PENDERITA GOUT 20 TAHUN]

"Kisah bermula ketika saya berumur 12 tahun. Ayah bawa saya ke Sunway Lagoon. Bukan main sukanya hati ni dapat berjimba-jimba di sana bersama kakak saya.

Sedang bersukaria, tiba-tiba ayah mengerang kesakitan. Katanya kakinya amat sakit. Nak bangun pun tak boleh.ibu mula resah.saya apatah lagi.macam-macam yang terlintas di kepala waktu itu.

“Kenapa ayah tiba-tiba jadi begini?”
“Adakah ayah lumpuh?”

Astaghfirullah! Susahnya hati saya masa itu. Terbantut nak bersukaria. Hari yang gembira bertukar menjadi duka. Ayah ditolak dengan “wheel chair” ke kereta. Dan ibu terus memandu kereta menuju ke klinik berhampiran. Ayah diberi Pill Killer.

Sehingga kini umur saya 30 tahun, Ayah masih makan pill killer setiap kali Gout menyerang. Dah jadi macam gula-gula. Gout kerap bertandang. Sekarang makin teruk. Bengkak-bengkak di tumit dan juga di tangan. Bukan bengkak biasa.Siap bernanah besar-besar pula tu. Naik seram saya tengok. Dalam hati, bilakah semua ini akan berakhir?

Saya simpati ayah jalan henjut-henjut. Saya sedih ayah solat tidak dapat duduk dengan betul ketika tahyat awal mahupun akhir. Saya menangis di belakang pintu lihat ayah terbaring mengerang sakit di atas katil ketika mana dia tak kuat untuk berjalan.

Hanya doa yang mampu saya panjatkan. Doa yang tanpa usaha. Ustaz masa sekolah cakap, Doa tanpa usaha adalah SIA-SIA. Tetapi itu sahaja yang saya mampu. Saya sedih.

Suatu hari, tergerak hati saya untuk berikan ayah OMEGA dan ALFAFA Shaklee. Saya ada terbaca yang Omega mampu mengurangkan radang sendi dan juga kesakitan. Manakala Alfafa mampu meneutralkan uric acid kepada alkali. Wahh menarik!! Teruja saya nak berikan kepada ayah saya.

Saya beri pada ayah dan tulis besar-besar pada botol. Tiba waktu makan, saya SMS ayah.
“Ayah dah makan OMEGA?”
“Dah makan ALFAFA?”

Begitulah bersungguhnya saya inginkan ayah sihat. Ayah saya patuh dan konsisten menelan 2 supplemen ini. Sambil saya tak henti-henti berdoa moga inilah usaha terbaik untuk ayah saya.

Suatu hari yang cerah, Ayah baru pulang dari checkup di hospital. Wajahnya girang dan berseri. Dihulurkan sehelai kertas kepada saya.

Klik gambar untuk paparan yang lebih jelas


“Kertas apa ni?” Masyallah!! Terkejut saya lihat bacaan uric asid ayah saya berada di paras NORMAL!!! Ya Allah..bergenang air mata saya.

Dah 20 tahun Ayah tak pernah pun dapat bacaan uric asid NORMAL.Doktor pun terkejut.Bagus ye Shaklee “ kata ayah.

Dah setahun ayah bersama Shaklee. Saya asyik intai je kakinya. Tiada lagi bengkak. Tiada jalan hinjut-hinjut. Tiada nanah besar-besar.

Alhamdulillah…Alhamdulillah…Alhamdulillah…
Hati anak mana yang tak gembira pabila ayah tersayang kembali ceria menjalankan kehidupan. Terima kasih Allah" - Puan Siera Haiyi



Tiada apa yang lebih mengembirakan hati seorang anak bila ibubapanya kembali sihat. Ada yang cuba Shaklee sebagai ikhtiar orang yang tersayang? Boleh hubungi kak shima dengan klik gambar di bawah.

 http://httpshimajelaniblogspot.wasap.my/

Continue Reading

Saturday, 9 February 2019

Promosi Shaklee Februari 2019



Promosi Shaklee Februari 2019


Alhamdulillah kita dah melangkah ke bulan baru Februari 2019. Bulan Februari ini Shaklee mengadakan promosi Vivix promo yang best :) Beli Twin Pack bulan ini korang bakal memenangi ANGPOW.



Promosi Shaklee Februari 2019

Promosi Shaklee Februari 2019 


Ada 15 jenis Angpow yang Shaklee tawarkan dan nilainya berjumlah RM800,000.00 kesemuanya. Angpow akan dicabut selepas buat belian ala-ala cabutan bertuah gitu. Jika korang buat belian atas talian, sistem akan cabutkan untuk anda dan hadiah tersebut akan diposkan sekali dengan Vivix tadi.

Apa Angpow yang Shaklee tawarkan ?

  • Alfafa ( botol kecil )
  • Vit B Complex
  • DTX Complex
  • Lecithin
  • Garlic
  • Peppermint Ginger Plus
  • Carotomax
  • Vitamin E
  • Vitalea - Iron
  • Omega Guard
  • Ostematrix
  • Vita C Plus
  • Vivix
  • Radiance C + E
  • Night Cream - Light
Rebut peluang keemasan ini sebab sudah ada yang berjaya memenangi Angpow Vivix yang bernilai RM475.00

Promosi Shaklee Februari 2019

Promosi Shaklee Februari 2019 - Tahniah ! Pemenang Angpow Vivix  



Promosi Shaklee Februari 2019

Promosi Shaklee Februari 2019 - Tahniah ! Pemenang Angow Vivix


Boleh hubungi kak shima untuk maklumat lanjut di 0122043175

http://httpshimajelaniblogspot.wasap.my/



Continue Reading

Thursday, 7 February 2019

8 Kelebihan ESP Shaklee






Assalamualaikum semua. Hari ini kak shima nak berkongsi dengan korang 8 Kelebihan ESP Shaklee yang membuatkan ramai yang jatuh hati padanya :)


8 Kelebihan ESP Shaklee

8 Kelebihan ESP Shaklee

1.ESP mengandungi 9 asid amino

8 Kelebihan ESP Shaklee

2. ESP dihasilkan dari kacang soya Non - GMO ( tidak diubahsuai genetiknya )

8 Kelebihan ESP Shaklee

3. ESP mempunyai Indeks Glisemik ( GI ) yang rendah dan membuatkan anda rasa kenyang yang lebih lama


8 Kelebihan ESP Shaklee

4. 1 tong ESP dihasilkan daripada 30kg kacang soya Non - GMO. Ia diproses menggunakan air ( tanpa alkohol ) bagi mengekalkan isoflavon
8 Kelebihan ESP Shaklee

5. ESP membantu menurunkan kadar kolesterol

8 Kelebihan ESP Shaklee

6. ESP mengandungi kalsium yang tinggi ( 500mg bagi 1 hidangan )


8 Kelebihan ESP Shaklee

7. ESP tidak mengandungi kolesterol kerana ia diperbuat dari kacang soya
 ( sumber tumbuhan )


8 Kelebihan ESP Shaklee

8. ESP membekalkan 14gram protein dalam 1 hidangan


Buat yang ingin tahu lebih lanjut mengenai ESP, boleh klik link di bawah :)

 Hubungi :
Continue Reading

Penafian

Segala penulisan dan testimoni berkenaan produk Shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, atau menyembuhkan apa jenis penyakit / masalah kesihatan.

Anda perlu merujuk doktor perubatan terlebih dahulu. Maklumat di blog shimajelani.blogspot.com adalah untuk rujukan umum semata. Terima Kasih.