Zinc Plus Shaklee : Keistimewaan Dan Manfaatnya


Zinc Plus Shaklee  : Keistimewaan Dan Manfaatnya

Yeay! Bulan November ini promosi Zinc Plus. Zinc Plus Shaklee kini kembali setelah lama menghilang dengan nama baru berbanding nama sebelum ini Zinc Complex Shaklee dan formulasi baru.


Kepentingan Zinc
Zinc penting dalam menyokong dan mengaktifkan lebih 200 enzim jenis yang penting dalam badan kita.

Ianya memainkan peranan dalam kesihatan seperti sistem imunisasi , pencernaan, kesihatan metabolisma tubuh, tulang yang kuat dan penghasilan hormon serta kualiti dan kuantiti sperma lelaki.

Namun begitu  Zinc tidak boleh dihasilkan oleh badan kita maka kita perlu mengambilnya dari sumber makanan dan supplemen.

Apa Keistimewaan  Zinc Plus Shaklee?



  • Setiap tablet Zinc Plus Shaklee mengandungi 15g Zinc diformulasi menggunakan Zinc Gluconate ( sejenis zinc chelate yang paling baik ). 
  • Untuk makluman semua, zinc gluconate adalah jenis zinc yang mempunyai kadar penyerapan tinggi dalam tubuh manusia. Ini cukup untuk membekalkan 100%  keperluan harian orang dewasa.


  • Dirumus dari Zinc Gluconate 100% dari berasaskan tumbuhan. Diekstrak dari fermentasi glucosa dari jagung menjadikannya kurang rasa logam , pahit dan rasa pedar

  • Sesuai untuk semua orang dewasa

Kebaikan Zinc Plus Shaklee

1. Zinc untuk sistem imun
Menurut European Journal of Immunology , zinc sangat diperlukan bagi mengaktifkan sel T ( T Lymphocytes ). Sel ini bertindak sebagai :
  • Mengawal sistem imun tubuh
  • Menyerang sel-sel kanser

2. Zinc untuk kulit yang sihat
Zinc sama pentingnya dengan vitamin yang selalu dikaitkan dengan kecantikan kulit seperti Vitamin C , Vitamin E dan Kolagen. Namun ianya kurang popular berbanding vitamin untuk kulit cantik yang lain. Ramai yang tidak tahu sekiranya mengamalkan diet yang cukup zinc setiap hari , kulit akan jadi sihat.

 Antara mekanisma yang dilakukan oleh zinc :

  • mengawal paras hormon testosteron yang mana jika ianya berlebihan boleh menyebabkan jerawat
  • menyokong penghasilan kolagen agar kulit kekal anjal dan awet muda
  • bagi yang ada masalah liang pori besar dan terbuka luas , zinc boleh mengelak pertumbuhan bakteria

3. Zinc untuk stamina dan otot
Zinc antara mineral yang penting dalam menggalakkan kekuatan otot dan daya tahan tubuh.

4. Zinc untuk rambut
Dalam mendapatkan rambut yang sihat, zinc antara yang perlu anda  amalkan. Dengan pengambilan zinc yang cukup, anda boleh miliki rambut yang sihat dan tebal. Selain itu , zinc juga membantu dalam sintesis DNA dan RNA sel rambut seterusnya menyokong pembahagiaan rambut.

5. Zinc untuk kesihatan minda
Zinc berupaya membantu meningkatkan daya ingatan , proses pembelajaran dan mencegah penyakit berkaitan usia seperti Alzheimer

6. Zinc untuk kesuburan
Zinc untuk sistem pembiakan lebih tertumpu kepada lelaki. Zinc membantu meningkatkan kualiti dan kuantiti sperma lelaki.

7. Zinc untuk penyembuhan luka
Zinc antara vitamin feberet ibu-ibu yang baru lepas bersalin sama ada bersalin secara normal mahupun pembedahan. Ini adalah kerana zinc bertindak dalam menghasilkan sel-sel baru dan mempercepatkan penyembuhan luka.

Cara Pengambilan

1biji Zinc Plus Shaklee diambil sebelum makan


Nak tahu lebih lanjut mengenai Zinc Plus atau produk Shaklee yang lain?  Boleh hubungi kak shima di 012-2043175 atau klik saja ikon whatsapp di sebelah kiri blog ini yea :)


Post a Comment

1 Comments

Terima kasih sudi singgah dan tinggalkan komen blog kak shima. InsyaAllah kunjung balas akan menyusul nanti :)