GLA Complex Shaklee Teman Baik Wanita




Vitamin Evening Primrose Oil ( EPO ) amat popular di kalangan wanita. Ada yang ambil sejak muda, ada juga yang baru mengamalkanya bila usia makin meningkat malah ada yang mula mengamalkannya bila masuk alam perkahwinan bagi mengawal atur hormon.

Pernah juga dengar " kalau taknak pape vitamin pun takpe asalkan amalkan EPO". Nampak tak betapa besarnya impak EPO pada kehidupan seorang wanita.

Kenali GLA Complex Shaklee
  • Di Shaklee, GLA Complex merupakan vitamin yang lebih baik berbanding dengan EPO. 
  • Untuk makluman semua, bahan aktif yang terdapat dalam EPO adalah asid lemak omega-6, asid gamma-linolenik    ( GLA ) dan asid linoleik (asid lemak perlu). Asid lemak perlu adalah penting dalam badan bagi tujuan tumbesaran dan perkembangan.
  • Shaklee memilih bunga Borage sebagai sumber utama GLA disebabkan sumber kandungan GLA dalam bunga Borage 2x ganda berbanding dengan bunga Evening Primrose.
  • GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak bunga Borage dan bahan-bahan berikut :-
                     - Asid Gamma Linolenik (GLA)
                     - Asid Linolenik
                     - Minyak Bunga Matahari
                     - Vitamin E

Kelebihan GLA Complex Shaklee
  • Kebanyakan asid gamma-linolenik ( GLA ) yang berada di pasaran dihasilkan dari Evening Primrose Oil ( EPO ) manakala GLA Complex Shaklee diekstrak dari bunga Borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO
  • Bunga Borage juga adalah tiga kali lebih dari segi bioavailabiliti dan tiga kali lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengektrak GLA dari borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan.
  • Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.
  • Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.
Manfaat GLA Complex Shaklee Sebagai Teman Baik Wanita


GLA Complex Shaklee Teman Baik Wanita
GLA Complex Shaklee Teman Baik Wanita
  •  GLA membantu mengawalatur kitaran haid  - Kitaran haid penting bagi terutama yang ingin hamil dalam menentukan hari subur. GLA adalah bahan penting bagi prostanglanding ( bahan hormon dalam badan untuk fungsi kimia badan )
  • GLA membantu mengurangkan masalah senggugut / period pain  - Berdasarkan kajian, senggugut berlaku apabila tubuh kekurangan GLA seterusnya membawa kepada tanda-tanda senggugut seperti kejang otot rahim dan kawasan sekitarnya
  • GLA membantu mengurangkan simptom menopause - Memperbaiki keadaan menopause seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan dalam jangka masa panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit yang lebih muda.
  • GLA membantu mendapatkan kulit yang flawless - GLA Complex juga mengandungi Vitamin E ( vitamin penting untuk melembapkan kulit ). Gabungan keduanya menjadikan kulit lebih cantik dan flawless
  • GLA membantu mereka yang inginkan zuriat - GLA dapat membantu menghasilkan mukus serviks yang berkualiti ( dapat membantu pergerakan sperma ke uterus dan berlaku persenyawaan ). Jangka hayat sel sperma dapat hidup lebih lama dalam tiub fallopio sehingga 5 hari sebelum persenyawaan berlaku. GLA juga menguatkan plasenta bagi mengekalkan persekitaran yang baik bagi telur yang telah disenyawakan. 

Baca juga :

Testimoni GLA Complex Shaklee



GLA Complex Shaklee Teman Baik Wanita
Berjaya hamil dengan GLA Complex Shaklee
GLA Complex Shaklee Teman Baik Wanita
Pregnant anak ke 3 asbab GLA Complex
Jika korang ingin GLA Complex Shaklee atau ingin cuba produk Shaklee yang lain atau ingin mendaftar keahlian Shaklee untuk nikmati kelebihan sebagai ahli Shaklee, boleh hubungi kak shima di 0122043175 atau klik saja ikon whatsapp di sebelah kiri bio :)




Post a Comment

10 Comments

  1. cantiklah packaging dia... gegurl gituuu ;-)

    ReplyDelete
  2. dulu rajin gak makan hehe.. pastu culas.
    isk isk nak kena start balik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh start balik consume mana yang boleh hehehe

      Delete
  3. Produk yang menarik dan patut diamalkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom Zumal. Lelaki pun boleh amalkan Gla Complex ini hehehe

      Delete
  4. harap ada juga supplement khas utk lelaki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lelaki pun boleh amalkan GLA Compleks Abam Kie hehehe :)

      Delete

Terima kasih sudi singgah dan tinggalkan komen blog kak shima. InsyaAllah kunjung balas akan menyusul nanti :)