Monday, 7 September 2020

Kepentingan Krim Malam Untuk Kulit Cantik




Assalamualaikum semua. Kak shima nak tanya korang suka tak guna krim malam sebelum tidur? 

Sebelum ini kak shima memang jarang sapu krim malam sebelum tidur. Lepas cuci muka dan sapu toner, terus masuk tidur hehehe

Tapi selepas baca kepentingan krim malam ini, terasa ruginya sebelum ini malas sangat nak sapu krim malam sebelum tidur. 

Di sini akak senaraikan pentingnya sapu krim malam sebelum tidur :

Kepentingan Krim Malam Untuk Kulit Cantik

  • Krim malam membekalkan kelembapan kepada kulit wajah yang kekeringan akibat terdedah kepada pencemaran dan cahaya matahari sepanjang hari.

  • Meningkatkan paras kolagen dan mengurangkan kedutan. Kandungan vitamin yang terkandung dalam krim malam membantu meningkatkan keanjalan kulit.

  • Kandungan yang terdapat pada krim malam membantu memperbaiki peredaran darah dan menaikkan seri kulit anda.

  • Penggunaan krim malam juga membantu memperbaharui sel dan menyuburkan kulit. Parut jerawat dan bintik hitam pun semakin berkurangan
  • Penggunaan krim malam yang konsisten juga boleh membuatkan kulit semakin putih berseri.
  • Pemakaian krim malam mampu membantu penambahbaikan sel-sel kulit yang tercemar pada siang hari.


Youth Advanced Renewal Night Cream

Di dalam rangkaian penjagaan kulit muka Youth, terdapat 2 jenis krim malam mengikut 
keperluan kulit :

  • Youth Advanced Renewal Night Cream - Light
  • Youth Advanced Renewal Night Cream - Rich



Boleh baca lebih info di sini

Testimoni Youth Starter Set

Untuk yang baru nak cuba Youth skincare, boleh cuba Youth Starter Set
Youth Starter Set ada 4 produk :
  • YOUTH Luminous Gel Oil Cleanser
  • YOUTH Perfecting Skin Toner
  • YOUTH Age Defense Moisturizer SPF 50
  • YOUTH Advanced Renewal Night Cream (Light)


Kepentingan Krim Malam Untuk Kulit Cantik
Testimoni Youth Starter Set
Kepentingan Krim Malam Untuk Kulit Cantik
Testimoni Youth Starter Set

Kepentingan Krim Malam Untuk Kulit Cantik
Testimoni Youth Starter Set


Jika korang nak cuba Youth dari Shaklee, boleh hubungi kak shima di 0122043175 atau klik sahaja ikon whatsapp di sebelah kiri blog :)






18 comments:

  1. Rupanya penting pakai krim malam.

    ReplyDelete
  2. Hahaha. Sama kita geng. Dulu tak kisah pun pasal krim malam ni.

    Bila dah masuk 30 series. Huu kena lah rajin pakai.

    Banyak manfaat krim malam ni kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. kita serupa hehehe

      kalau tahu banyak kelebihan sapu krim malam, sanggupku bangun tidur dan sapu :)

      Delete
  3. Kena cari yg khusus krim malam betul2 kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah! Kena cari krim yg khusus untuk waktu malam 😊

      Delete
  4. Hello, This is leo daniel Ravichandran, thank you a lot for providing individuals with a very spectacular possibility to read critical reviews from this site. Healthy Life contains vitamins. Dr. Ethix's
    Multivitamin Syrup

    ReplyDelete
  5. laa krim malam mmg penting rupanyaa... igtkan malam biar kulit kita bersih dari segala product

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah fahaman kita. Malam masa kulit berehat dari segala jenis krim. Rupanya salah fahamanku ini 😊

      Delete
  6. Wahh nice tips. Terima kasih sebab sharing. Hehe Hana tak reti pakai krim sangat hahah biasanya hanya akan pakai kalau nak keluar rumah ja ;)
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasni Hana leh terei sapu krim malam sebelum tidur. Boleh rasa kelainannya 😊

      Delete
  7. kadang pakai kadang tak. Kita pakai sleepy mask kak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tak berkenalan lagi dengan sleepy mask. Rasa fungsinya sama dgn krim malam 😊

      Delete
  8. Sejak guna Youth Skincare baru tahu banyak benda pasal skincare. Sebelum ni tak pernah nak ambil tahu pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Sebelum ini asalkan ada je hehehehe

      Delete
  9. Krim malam paling malas nak pakai. Tau nak tidur je. Tapi kalau nak cantik kena lah disiplin. Beauty is pain.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan tinggalkan komen blog kak shima. InsyaAllah kunjung balas akan menyusul nanti :)

Penafian

#Segala penulisan dan testimoni berkenaan produk Shaklee yang dikongsi di laman ini BUKAN bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau menyembuhkan apa jenis penyakit masalah kesihatan.Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu

#Maklumat di blog shimajelani.blogspot.com adalah untuk rujukan umum semata. Terima Kasih.