Cadangan Set Pertahanan Badan Dan Tingkatkan Antibodi Shaklee

Cadangan Set Pertahanan Badan Dan Tingkatkan Antibodi Shaklee | Sistem imun badan kita umpama 'frontliner' kita yang sedang bertarung tanpa kenal putus asa dan lelah mengekang penularan COVID-19 di negara kita. Ianya memainkan peranan yang sangat penting dalam melindungi tubuh badan kita dari selalu jatuh sakit dan memastikan kita sentiasa sihat dalam menjalani hidup seharian.

Terdapat pelbagai faktor yang boleh menyebabkan sistem imun badan yang lemah. Antaranya gaya hidup, diet harian, sejarah kesihatan keluarga, persekitaran dan sebagainya.

Cadangan Set Pertahanan Badan Dan Tingkatkan Antibodi Shaklee

1. Garlic Complex Shaklee


Cadangan Set Pertahanan Badan Dan Tingkatkan Antibodi Shaklee


Garlic atau dalam bahasa Malaysia dipanggil bawang putih sering digunakan dalam masakan untuk menambah rasa. Namun tak ramai yang tahu bahawa bawang putih mempunyai khasiat kesihatan. Kandungan allicin di dalam bawang putih mempunyai sifat anti virus dan anti bakteria telah membuatkan ianya sering digunakan sejak zaman berzaman dalam melawan segala jenis virus dan bakteria.

Satu kelopak bawang putih mengandungi kira-kira 5mg hingga 8mg allicin ( bergantung kepada saiz dan keadaan kelopak )

Di Shaklee, produk Garlic Complex dengan kandungan serbuk seulas bawang putih  ( Allium Sativum ) yang tulen sebanyak 500mg dan ianya menepati keperluan untuk meningkatkan sistem pertahanan badan dari serangan virus dan bakteria.

Terdapat 2 kombinasi ekstrak herba dalam Garlic Complex bertujuan untuk membantu menyembunyikan bau serta rasa bawang putih iaitu Rosemary dan Spearmint. Jadi anda boleh nikmati khasiat allicin  di dalam Garlic Complex dengan mudah.

2. SR Vitamin C Plus Shaklee


Cadangan Set Pertahanan Badan Dan Tingkatkan Antibodi Shaklee


Vitamin C sering disarankan oleh pakar perubatan untuk diambil sebagai anti oksidan yang membantu meningkatkan sistem imun tubuh badan kita. 

Disebabkan manusia tidak boleh menghasilkan sendiri Vitamin C, pengambilan sumber Vitamin C dari sayuran dan buah-buahan sering ditekankan untuk mencukupkan keperluan tubuh badan kita. 

Namun keadaan masa kini tidak memungkinkan kita mendapatkan sepenuhnya khasiat Vitamin C dari sumber semulajadi seperti sayuran dan buah-buahan. Dari proses penanaman sehinggalah sampai ke pengguna, khasiat Vitamin C yang bakal kita perolehi mungkin hanya tinggal sedikit sahaja. 

SR Vitamin C Plus mempunyai teknologi pelepasan berperingkat di mana ianya akan dilepaskan  100mg setiap jam ke dalam sistem tubuh. Ini akan memastikan ianya dapat diserap sepenuhnya oleh tubuh dan digunakan seoptimumnya.


3. Nutriferon Granules Shaklee


Cadangan Set Pertahanan Badan Dan Tingkatkan Antibodi Shaklee


Satu-satunya interferon atau seumpamanya di pasaran. Ditemui oleh seorang immunologi terkenal dunia, Dr Yasuhiko Kojima yang telah menjalankan kajian selama 40 tahun bersama rakan penyelidik di Universiti Of Tokyo. Selama 40 tahun itu, mereka telah mencari di antara 200 ramuan yang mampu membantu menghasilkan interferon semulajadi dalam tubuh manusia.

Interferon adalah pencetus semulajadi sistem imuniti yang akan membantu sel darah putih untuk bekerja dengan lebih baik dalam meningkatkan sistem antibodi seseorang

4. Carotomax Shaklee
Cadangan Set Pertahanan Badan Dan Tingkatkan Antibodi Shaklee



Anda pernah dengar bahawa antioksida seperti Karotenoid membantu melindungi dan menambah baik sistem imun?

Seperti antioksidan lain, Karotenoid mampu melindungi tubuh badan kita daripada ancaman virus dan bakteria jahat.

Mana nak dapatkan Karotenoids?
Karotenoids inilah yang memberi warna pada buah-buahan dan sayuran. Ia bukan hanya memberikan warna cantik kepada buah-buahan dan sayuran malah ia berfungsi melindungi mereka daripada kerosakan disebabkan oleh cahaya matahari, menstabilkan dinding sel dan membantu fotosintesis mereka.

Keistimewaan Carotomax Shaklee adalah ia membekalkan enam Karotenoid penting termasuk astaxantin, alfa dan beta karotena, likopena, lutein dan zeaxantin daripada ekstrak pekat. Ia membekalkan lebih 13mg Karotenoid.


5. ESP Shaklee
Cadangan Set Pertahanan Badan Dan Tingkatkan Antibodi Shaklee


Esp merupakan sumber protein yang digunakan untuk menguatkan struktur kulit, menyokong penghasilan antibodi dan mengurangkan peluang virus @bakteria masuk ke dalam badan.

ESP adalah singkatan kepada Energizing Soy Protein minuman terbaik dari Shaklee berperisa vanilla.
Ia dihasilkan daripada protein tumbuhan terpilih iaitu kacang soya yang tidak diubah genetiknya atau dalam bahasa mudah ' non genetically modified organism ' ( non - GMO ). Ia sesuai untuk diminum seisi keluarga dan menawarkan pelbagai manfaat.


6. Vivix Shaklee
Cadangan Set Pertahanan Badan Dan Tingkatkan Antibodi Shaklee

Campuran proprietari saintifik termaju Shaklee adalah berasaskan Anggur Muscadine - salah satu buah-buahan semulajadi yang paling sukar diperolehi dan paling berkuasa.

Anggur muscadine mengandungi rangkaian lengkap polifenol yang ditemui dalam anggur lain. Tidak seperti anggur lain, muscadine mengandungi pekatan luar biasa asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat.

Di Shaklee, kami memanfaatkan keberkesanan anggur muscadine ini ke dalam setiap botol Vivix menggunakan proses pengekstrakan berpaten untuk mendapatkan kepekatan yang tinggi dan mengekalkan bioaktif polifenol.


Cadangan Set

Sesuai untuk korang yang mementingkan kesihatan dan mempunyai bajet tertentu :
  • Garlic Complex Shaklee
  • SR Vitamin C Shaklee
Set pilihan ramai yang mementingkan kesihatan :
  • Garlic Complex Shaklee
  • SR Vitamin C Shaklee
  • Carotomax Shaklee
  • ESP Shaklee
Set Optimum untuk meningkatkan antibodi
  • Vivix / ResV Shaklee
  • ESP Shaklee
  • SR Vitamin Shaklee
  • Nutriferon Shaklee
Ada sebarang pertanyaan mengenai Cadangan Set Pertahanan Shaklee atau produk Shaklee yang lain, boleh hubungi kak shima di 0122043175.

Untuk dapatkan lebih penjimatan, boleh mendaftar sebagai ahli dengan  klik di sini untuk cara daftar ahli Shaklee.


Post a Comment

4 Comments

Terima kasih sudi singgah dan tinggalkan komen blog kak shima. InsyaAllah kunjung balas akan menyusul nanti :)