Soalan Lazim Tentang ResV Shaklee



Soalan Lazim Tentang ResV
Soalan Lazim Tentang ResV Shaklee 


ResV Shaklee baru sahaja dipasarkan di Malaysia awal bulan Mac aritu. Walaupun baru dipasarkan, rami yang telah mencuba dan gembira dengan kesan yang dialami selepas mengambilnya secara konsisten. Jom kita tengok soalan-soalan lazim yang ditanya oleh pengguna.

Soalan Lazim Tentang ResV
Soalan Lazim Tentang ResV Shaklee
Soalan Lazim Tentang ResV Shaklee 
1. Soalan : Apa itu ResV?

Jawapan : ResV diformulasikan secara saintifik untuk menyokong kesihatan supaya tubuh badan kita lebih muda dan bersemangat

Ia diperbuat daripada gabungan polifenol dan ekstrak botani dari Anggur Muscadine, Knotweed Jepun, Hampas Anggur ( Grape Pomace ) , Pomegranate ( Buah Delima ), Chabulic Myrabalan ( Buah Kaduka ), Anggur Hitam, Anggur Merah dan Lobak Ungu.

2. Soalan : Apakah perbezaan antara Vivix dan ResV?

Jawapan : Melalui penyelidikan Shaklee, terdapat beberapa jenis polifenol yang mempunyai kesan positif terhadap kesihatan sel

Shaklee telah mencipta campuran yang lebih seimbang dari pelbagai sumber-sumber polifenol semulajadi untuk "meniru" rapat spektrum polifenol.

Selain polifeol dari anggur muscadine, ResV kini mengandungi polifenol dari buah delima, ekstrak anggur merah, cherabic myrobalan dan banyak lagi. Berdasrkan data daripada kajian mengenai polifenol dan resveratrol, Shaklee telah meningkatkan resveratrol dan polifenol untuk menghasilkan profil polifenol yang lebih aktif.

Soalan Lazim Tentang ResV Shaklee
Soalan Lazim Tentang ResV Shaklee 

3. Soalan : Apa yang membuat Aggur Muscadine berbeza dari anggur lain?

Jawapan : Anggur Muscadine adalah salah satu buah anggur yang berkuasa dengan profil polyphenol yang unik dan mempunyai beberapa manfaat kesihatan.

Tidak seperti anggur lain, Anggur Muscadine mempunyai kepekatan ellagitannins dan asid ellargic yang hebat. Ia mampu menghasilkan kuasa antioksidan yang besar. Anggur Muscadine atau dikenali 'Super Grapes'  juga boleh hidup dalam persekitaran yang sukar.

Profil fenolik anggur ini yang unik memberikan pelindungan tambahan terhadap bakteria, kulat, ragi, kemarau, kelembapan yang berlebihan dan suhu yang melampau sementara anggur lain lebih rapuh dalam persekitaran ini.

4. Soalan : Adakah ResV disahkan Halal?

Jawapan : Ya. ResV disahkan Halal oleh Perkhidmatan Islam Amerika ( ISA ) , badan pensijilan halal asing yang diiktiraf oleh Jabatan Pembangunan Islam Malaysia ( JAKIM )

Soalan Lazim Tentang ResV Shaklee
Soalan Lazim Tentang ResV Shaklee 

5. Soalan : Bagaimanakah formula ResV 30% lebih kuat dari Vivix?

Jawapan : Spektrum polifenol telah diubah dari Vivix dan jumlah polifenol setiap hidangan telah meningkat.

Dalam kajian makmal, formula ResV ditunjukkan sebagai 30% lebih kuat untuk menghalang pembentukan protein AGE berbanding Vivix.

Perbezaan potensi seperti yang dikesan oleh ujian AGE adalah semata-mata kerana perubahan dalam spektrum polifenol kerana perbandingan dibuat pada penghantaran polifenol yang sama. Buktinya ada dalam ujian

6. Soalan : Berapa banyak ResV yang perlu saya ambil dalam sehari ?

Jawapan : Dos yang disyorkan ialan 2 kapsul sehari

7. Soalan : Berapa lama jangka hayat ResV?

Jawapan : ResV mempunyai jangka hayat 24 bulan dari tarikh pengeluaran.

Soalan Lazim Tentang ResV Shaklee
Soalan Lazim Tentang ResV Shaklee 

8. Soalan : Bilakah saya harus mengambil Vivix dan ResV?

Jawapan : Ambil Vivix setiap hari, sebaik-baiknya dengan hidangan, pada waktu pagi sebagai perlindungan untuk anda menjalani hidup anda dan mengambil ResV pada waktu malam kerana kebaikan tidur anda untuk menyokong pembaikan badan.

9. Soalan : Perlukah ResV disimpan di dalam peti sejuk?

Jawapan : ResV tidak perlu disimpan di dalam peti sejuk. Kami mengesyorkan anda menyimpan produk ini di bawah 30°C dan melindungi dari cahaya dan kelembapan untuk mengekalkan kesegaran yang optimum dan aktiviti polifenol maksimum dalam produk.

10. Soalan : Apakah langkah berjaga-jaga yang perlu diambil sebelum mengambil ResV?

Jawapan : Sebagai langkah berjaga-jaga, kami mengesyorkan agar orang yang berada di bawah penjagaan seorang doktor atau penyakit atau yang sedang mengambil ubat preskripsi, perlu berbincang tentang penggunaan ResV  dengan doktor kesihatan mereka.


Soalan Lazim Tentang ResV Shaklee
Soalan Lazim Tentang ResV Shaklee 

11. Soalan : Siapa yang sesuai mengambil ResV?

Jawapan : ResV direka untuk orang dewasa yang berkaitan dengan kehidupan yang sihat dan kesejahteraan serta mereka yang sentiasa dalam perjalanan.

Anda boleh membawa dan mengambil ResV pada bila-bila masa, di mana sahaja.

ResV tidak digalakkan untuk wanita hamil atau menyusu atau sesiapa yang berumur 18 tahun ke bawah.


Ada sebarang pertanyaan mengenai ResV atau produk Shaklee yang lain, boleh hubungi kak shima di 0122043175 atau klik saja ikon whatsapp di sebelah kiri blog ini.


Post a Comment

2 Comments

Terima kasih sudi singgah dan tinggalkan komen blog kak shima. InsyaAllah kunjung balas akan menyusul nanti :)