Wednesday, 14 August 2019

Testimoni Full Set YOUTH Untuk Kulit Berjeragat




Sejak 2017, kulit Ummi Nad start jadi macam gambar di sebelah kiri tu. Kulit Ummi Nad sebelum ni cerah dan tak bermasalah sangat.

Mungkin asbab makan ubat TB, dan kesan pemakaian skincare yang claim semulajadi tapi tak berapa semulajadi, dia jadi macam tu. Pakai skincare tu pula ada lah dalam 30 tahun. Memang setia dan konsisten sungguh Ummi Nad ni.

Birthday Ummi Nad tahun lepas, Nad hadiahkan Youth Skincare yang masa tu baru je dilancarkan.

Memang ambil masa skit bila pakai skincare yang totally semulajadi, bebas 1500 bahan kimia bahaya, dan ambil masa 8 tahun R&D ni.

Along the way tu, banyak juga cabaran. Nad kena beri motivasi pada Ummi Nad supaya terus konsisten dan believe in Youth Skincare. Almaklumlah skincare baru untuk Ummi selepas 30 years.

Orang kata jeragat ni susah sangat nak hilang kan?

Alhamdulillah now berbaloi dah semuanya. March 2018 - now guna Youth. Molek dah kulit Ummi. Sekata dan cerah 🥰

Slowly, but surely ❤️

Alhamdulillah! Terima kasih ummi Master Nadiah sebab kongsi berkongsi dengan kita semua

Boleh tengok perkongsian beliau di facebook peribadinya di sini Testimoni ummi Master Nadiah


Ada promosi YOUTH bulan ini. Sah sehingga 30 September 2019 :)




Promosi YOUTH Starter Set

 Diskaun 10%
 FREE Membership RM65
 FREE Postage RM10
 FREE YOUTH Skin Care Guide
 FREE Discover Beauty Within Paper Bag


Berminat nak tahu lebih lanjut mengenai produk Youth, boleh hubungi kak shima di 0122043175 atau boleh juga klik gambar di bawah












Continue Reading

Friday, 9 August 2019

Keistimewaan Hari Arafah


Keistimewaan Hari Arafah

Keistimewaan Hari Arafah

Dahsyatnya! Ini 7 Kelebihan Hari Arafah (9 Zulhijjah) Yang Patut Kita Rebut


Boleh dibayangkan ketika ini tentunya Kota Mekah semakin padat dengan bakal-bakal haji kerana tidak lama lagi mereka bakal berhimpun di Padang Arafah bagi melakukan ibadah wukuf.

7 KEISTIMEWAAN HARI ARAFAH YANG SANGAT HEBAT

Seperti yang pernah kami kongsikan sebelum ini, bulan Zulhijjah merupakan antara bulan yang paling istimewa bagi umat Islam. Terdapat banyak kelebihan padanya yang tidak dijumpai pada bulan lain.

Salah satu daripadanya adalah Hari Arafah, iaitu yang disambut pada setiap 9 Zulhijjah setiap tahun. Berikut adalah keistimewaan Hari Arafah yang patut kita tahu agar sama-sama dapat lebih menghayati serta sama-sama memanfaatkan tawaran yang telah dijanjikan Allah.

1. SEBAHAGIAN DARIPADA RUKUN HAJI

Pentingnya Hari Arafah adalah ia merupakan sebahagian daripada Rukun Haji.

Ibadah ini juga sangat signifikan dan adalah puncak berkumpulnya seluruh jutaan jemaah Haji dari segenap pelosok dunia.

Daripada Abdulrahman bin Ya’mur, bahawa Nabi SAW bersabda:

الحَجُّ عَرَفَةُ

Maksudnya: “Haji adalah Arafah”. [Riwayat al-Tirmizi (814)]

2. HARI KESEMPURNAAN AGAMA

Di Arafah inilah Rasulullah telah menyampaikan khutbah wada’ atau khutbah perpisahan. Ia digelar ‘perpisahan’ kerana tidak lama setelah menyampaikan khutbah tersebut, Baginda pun wafat.

Pada ketika itu, telah turunnya surah al-Maa’idah ayat ke-3 sebagai pernyataan telah sempurna dan lengkapnya ajaran Islam yang disampaikan Allah SWT melalui Rasulullah SAW:

اليَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينًا

Maksudnya: “..Pada hari ini telah Ku-sempurnakan untuk kamu agamamu dan telah Ku-cukupkan kepadamu nikmat-Ku dan telah Ku-ridhai Islam itu menjadi agama bagimu….” [Al-Maa’idah: Ayat 3]


3. HARI ARAFAH ADALAH HARI RAYA BUAT UMAT ISLAM

Daripada Uqbah bin Amir RA, bahawa Rasulullah SAW bersabda:

يَوْمُ عَرَفَةَ، وَيَوْمُ النَّحْرِ، وَأَيَّامُ التَّشْرِيقِ عِيدُنَا أَهْلَ الْإِسْلَامِ، وَهِيَ أَيَّامُ أَكْلٍ وَشُرْبٍ

Maksudnya: “Hari Arafah, hari Korban serta hari-hari Tasyriq (11, 12 dan 13 Zulhijjah) adalah hari raya kita orang Islam dan ia adalah hari makan dan minum”. [Riwayat Abu Daud (20660), Tirmizi (704) dan al-Nasa’ie (2954)]


4. HARI ARAFAH ADALAH HARI PENYAKSIAN

Hari Arafah turut digelar sebagai hari penyaksian kerana pada hari tersebut, Allah mengambil perjanjian setia daripada zuriat Nabi Adam sebagaimana sabda Rasulullah SAW yang bermaksud,

“Sesungguhnya Allah telah mengambil perjanjian setia di Arafah daripada zuriat yang berada dalam tulang belakang Nabi Adam, dan mengeluarkan zuriat itu dihadapannya seperti biji-bijian, kemudian Allah berkata kepada mereka dengan firmanNya, “Bukankah Aku Tuhan kamu? Mereka menjawab : Benar (Engkaulah Tuhan kami) kami menjadi saksi”, yang demikian itu supaya kamu tidak berkata pada hari kiamat kelak : “Sesungguhnya kami adalah lalai (tidak diberi peringatan) tentang (hakikat tauhid) ini.” [Riwayat Ahmad]


5. KEDAHSYATAN DOA PADA HARI ARAFAH

Arafah dikenali sebagai tempat berdoa paling mustajab dan di situlah Nabi Muhammad SAW mengambil masa yang sangat lama untuk berdoa. Menurut sumber, ada juga pendapat lain mengaitkan wukuf dengan wahyu yang diterima Nabi Ibrahim agar menyembelih anaknya, Nabi Ismail.

Daripada Abdullah bin ‘Amr, bahawa Nabi SAW bersabda:

خَيْرُ الدُّعَاءِ دُعَاءُ يَوْمِ عَرَفَةَ

Maksudnya: “Sebaik-baik doa adalah doa pada hari Arafah”. [Riwayat al-Tirmizi

6. GANJARAN PUASA ARAFAH

Berpuasa pada Hari Arafah adalah sunat bagi mereka yang tidak mengerjakan Haji. Ia adalah peluang keemasan bagi membersihkan diri daripada dosa yang telah dilakukan kerana ganjaran puasa pada hari tersebut menghapuskan dosa setahun sebelum dan selepas.

Daripada Abi Qatadah RA, bahawa Rasulullah SAW bersabda apabila ditanya tentang puasapada hari Arafah:

يُكَفِّرُ السَّنَةَ الْمَاضِيَةَ وَالْبَاقِيَةَ

Maksudnya: “Puasa pada hari tersebut akan menghapuskan dosa setahun yang lalu dan akan datang”. [Riwayat Muslim (1977)

7. HARI KEAMPUNAN

Ambillah peluang untuk

bertaubat dan memohon ampun sebanyak-banyaknya kerana Hari Arafah adalah hari pelepasan dari api neraka. Pada hari ini, keampunan dari Allah terbuka luas.

Daripada Aisyah RA, bahawa Nabi SAW bersabda:

مَا مِنْ يَوْمٍ أَكْثَرَ مِنْ أَنْ يُعْتِقَ اللهُ فِيهِ عَبْدًا مِنَ النَّارِ، مِنْ يَوْمِ عَرَفَةَ

Maksudnya: “Tidak ada satu hari yang lebih banyak dibebaskan hamba-Nya daripada api neraka melainkan pada hari Arafah”. [Riwayat Muslim (2402)]

Selain itu, ibadah wukuf di padang Arafah simbolik dengan peristiwa di mana Nabi Adam dan Hawa telah diturunkan ke bumi dari syurga setelah terpedaya dengan tipu daya Iblis. Mereka memohon ampun daripada Allah selama bertahun-tahun dan akhirnya berjumpa semula di Jabar Rahmah selepas 40 tahun terpisah.

REBUTLAH PELUANG MEMPERBANYAKKAN IBADAH

Wah, memang begitu banyak kelebihan Hari Arafah yang disambut setiap 9 Zulhijjah ini, iaitu sehari sebelum Hari Raya Aidil Adha.

Jadi, setkan dalam reminder handphone anda dan rebutlah kesempatan ini agar kita tak terlepas untuk memperbanyakkan amalan pada hari tersebut.

Mudah-mudahan Allah memberi kita kekuatan dan kemudahan agar dapat melaksanakan amalan dengan tekun dan istiqamah.

*Rujukan: Mufti Wilayah Persekutuan, Utusan*
Continue Reading

Thursday, 8 August 2019

Kisah Pedoman – Hanya Sebiji Tembikai, Kita Merungut Kepada ALLAH TA’ALA






Seorang lelaki soleh pulang ke rumah dengan membawa sebiji tembikai (ada orang panggil timun Cina ) . Dia membeli buah itu dari sebuah pasar. Isterinya membelah tembikai itu dan merasanya “tawar”. Lalu isterinya terus-terusan merungut. Melihat isterinya yg merungut itu,

Suami berkata: “Saya membeli tembikai itu dari pasar”

Isteri: “Saya tau”

Suami: “Pada pendapat awak, semasa saya membeli tembikai tadi, saya nak yang manis atau yang tawar?”

Isteri: ” Tentulah yang manis”

Suami: “Ketika penjual sedang menjual tadi, agaknya mereka nak menjual yang manis atau yang tawar?”

Isteri: “Tentulah mereka ingin menjual yg manis”

Suami terus lagi bertanya: “Ketika peraih (org tengah) ingin menjual kepada penjual di pasar, mereka agaknya ingin menjual yang manis atau yang tawar?”

Isteri: “Mesti yang manis”

Si suami diam sejenak. Kemudian dia menyambung : “Ketika pekebun menanam tembikainya, adakah dia mahu tembikai yang tumbuh nanti manis atau tawar?”

Isteri: ” Tentu yang manis, pastinya.”

Suami: “Ketika awak membelah buah ini tadi, awak inginkan yang manis atau yang tawar?”

Isteri: “Mesti saya ingin yang manis. Kenapa dengan semua soalan ini?” soal isteri.

Orang soleh itu tersenyum pada isterinya. Lalu dia berkata: “Ketika semua orang inginkan buah yang manis, sebaliknya pula yang berlaku. Buah tembikai itu tawar rasanya!”

Isteri orang soleh itu terdiam. Marahkan siapa?

“Jadi ketika awak marah tentang rasa tembikai yang tawar, awak sebenarnya marahkan siapa? Bukankah semua orang inginkan buah yang manis. Tetapi kuasa Allah memutuskan buah itu tawar rasanya, jadi awak marahkan siapa? Marahkan saya yang membeli, atau penjual yang menjual atau awak yang membelah atau pekebun yg menanam? Atau Allah yang menentukan rasa tawar?”

Adab ketika makan : Janganlah kita mengecam, mengutuk makanan walaupun makanan itu tidak sedap. Kalau kita tak suka, kita tinggalkan sahaja.

Pengajarannya: Kita perlu faham bahawa rezeki kita dapat yang manis atau tawar, sedap atau tidak, semuanya ditentukan Allah. Jika kita mengecamnya, ramai orang akan terasa hati. Mungkin emak atau isteri yang memasak terasa hati. atau mungkin ayah yang membeli terasa hati. Dan lebih-lebih lagi tanpa kita sedar, kita seolah-olah “mengecam” Allah yg mengurniakan rezeki itu kepada kita.

Jika kita tidak bersyukur dengan yang sedikit, mana mungkin kita akan bersyukur dengan yang banyak.

Continue Reading

Promosi Shaklee Ogos 2019

Alhamdulillah kita semua dah masuk bulan baru , Ogos bulan kemerdekaan Malaysia.

Setiap kali masuk bulan baru, pasti ada yang tertanya-tanya promosi apa untuk bulan tersebut

Bulan Ogos ini Shaklee menawarkan 4 promosi yang best. Ianya adalah :
  •  Vivix
  •  Shaklee Baby
  •  Youth Mask
  •  Jom Shaklee for new members ( Vivix Twin Pack , Youth Starter Pack dan Daily Essential Pack )

Promosi 1

Vivix
Promosi Shaklee Ogos 2019

Promosi Vivix


Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

Ianya mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol.

Ada 2 promosi untuk Vivix bulan ini

1. Beli 6 botol PERCUMA 1 botol


Harga pasaran RM2850
Harga promosi RM 2280
( Dapat harga ahli)

Korang layak dapat :
Untung runcit RM570
Bonus Tunai RM250.80
Free Postage RM10
Free Membership RM65    
JUMLAH PENJIMATAN : RM 895.80


2. Beli Twin Pack Vivix dapat DISKAUN 5%

Harga pasaran RM902.50
Harga promosi RM722
( Dapat harga ahli )


Korang layak dapat :
Untung runcit RM180.50
Bonus Tunai RM36.10
Free Postage RM10
Free Membership RM65    
JUMLAH PENJIMATAN : RM291.60

Baca : VIVIX : Segalanya Mengenai Sirap Merah Shaklee

Promosi 2

Shaklee Baby

Produk penjagaan untuk bayi. Sesuai untuk semua jenis kulit bayi lebih-lebih lagi yang ada masalah ekzema. Ada 2 promosi yang Shaklee Baby tawarkan .

Promosi Shaklee Ogos 2019

Promosi Shaklee Baby

1. Beli 1 dapat FREE 1

Soothing Lotion 1 + 1 : Harga RM137.50
Massage Oil 1 + 1 : Harga RM98.75


Promosi Shaklee Ogos 2019

Promosi Shaklee Baby


2. Beli 1 Produk Dapat Diskaun 30%

Harga Promosi
Soothing Lotion : RM96.25
Massage Oil : RM69.13

Beli 3 produk dalam promosi ini, boleh dapat FREE 

- Flush Microfiber Towel
- Hand Baby Toilertry Bag



Promosi 3

Youth Mask



Promosi Shaklee Ogos 2019

Youth Mask


Mask dalam rangkaian penjagaan muka Youth dari Shaklee ini menawarkan 2 jenis mask.

  • YOUTHTM PURIFYING CLAY MASK - untuk kulit berminyak / mudah berjerawat
  • YOUTHTM HYDRATING GEL MASK - untuk kulit kering

Harga Pasaran RM297.50


Beli 2 mana-mana mask dalam satu resit, korang layak dapat :

PERCUMA 1 Beg Organza
PERCUMA 1 Facial Brush 
PERCUMA Mask Usage Guide

Promosi 4

Jom Shaklee 
Promosi ini dilanjutkan lagi sehingga September 2019. Ada 3 pack yang ditawarkan dalam promosi ini. Dan ianya terbuka pada ahli baru yang register semasa promosi berlangsung.


  • Vivix  Welcome Pack
  • Youth Starter Pack
  • Daily Essential Pack


Promosi Shaklee Ogos 2019

Vivix Welcome Pack

Promosi Shaklee Ogos 2019

Youth Starter Pack


Promosi Shaklee Ogos 2019

Daily Essential Pack



Apa yang korang dapat bila grab promo Jom Shaklee ini ?

Korang akan dapat :


DISKAUN 10% dari harga ahli
DAPAT CASH REBATE sehingga 11% 
FREE Membership RM65
FREE Postage RM10
FREE Paper Bag
Dapat FULL POINT ( UV )




Berminat nak tahu lebih lanjut mengenai promosi Shaklee untuk bulan ogos ini , boleh hubungi kak shima di 0122043175 atau klik sahaja gambar di bawah





Continue Reading

Thursday, 1 August 2019

Sumber Vitamin C Dari Buah & Sayuran



Sumber Vitamin C Dari Buah & Sayuran

Sumber Vitamin C Dari Buah & Sayuran

Tahukah anda, 90% Vitamin C diambil dalam diet harian datangnya daripada buahan dan sayuran. 

Sumber Vitamin C Dari Buah & Sayuran

Sumber Vitamin C Dari Buah & Sayuran

Sumber Semulajadi Vitamin C Dari Buah & Sayuran

1. Limau Gedang
Limau gedang antara buah citrus yang mengandungi paling banyak air. Ia mengandungi 31mg Vitamin C yang terkenal sebagai pelindung terhadap demam selsema.

Sumber Vitamin C Dari Buah & Sayuran

Sumber Vitamin C - Limau Gedang

2. Brokoli
  • Setiap hidangan brokoli 100mg, kita akan dapat 90mg Vitamin C. 
  • Brokoli dikatakan dapat mempercepatkan peneyembuhan luka dan mencegah pertumbuhan sel-sel kanser paru-paru.


Sumber Vitamin C Dari Buah & Sayuran

Sumber Vitamin C - Brokoli
3. Strawberi
Bagi setiap 100g strawberi kita boleh dapat 60mg Vitamin C


Sumber Vitamin C Dari Buah & Sayuran

Sumber Vitamin C - Strawberi

4.  Kiwi 
  • buah kiwi mengandungi 2 kali ganda lebih vitamin C berbanding buah oren.
  • selain mengandungi vitamin C, buah kiwi merupakan sumber magnesium, kalium, vitamin A dan vitamin E..

Sumber Vitamin C Dari Buah & Sayuran

Sumber Vitamin C - Kiwi


5.  Nenas
Bagi buah nenas pula, setiap 100mg hidangannya kita boleh dapat 48mg Vitamin C

Sumber Vitamin C Dari Buah & Sayuran

Sumber Vitamin C - Nenas

6. Tembikai Melon
Bagi setiap hidangan 100mg tembikai melon, kita boleh dapat 37mg Vitamin C

Sumber Vitamin C Dari Buah & Sayuran

Sumber Vitamin C - Tembikai Melon


7. Buah Betik
Bagi 100mg betik pula, kita boleh dapat 61mg Vitamin C

Sumber Vitamin C Dari Buah & Sayuran

Sumber Vitamin C - Betik

Seorang dewasa memerlukan sekurang-kurangnya 65mg - 90mg vitamin c sehari. Maksimum kita boleh ambil 2000mg vitamin c sehari mengikut keperluan badan masing-masing.




Di Shaklee, ada 2 produk vitamin c. Sustained Release Vitamin C Plus 500mg dan Chewable Vitamin C 100mg.

Berminat nak cuba Vitamin.C Shaklee, boleh hubungi kak shima di 0122043175


























Continue Reading